Summa sidvisningar

lördag 15 september 2012

Dag 54 Löpning igen

Fredag: Först åkte vi hela familjen till skolan och Jouni och Linnéa försökte lära sig hur kodlåset till hennes skåp fungerar. Ganska krångligt var det och vi var inte de enda som hade problem med kodlåsen. Vi har hyrt ett stort skåp, det kan behövas med tanke på träningskläderna. Visar det sig att det räcker med ett mindre skåp så kan vi ju hyra den storleken nästa år. 

Sen gick vi gemensamt upp till Linnéas klassrum och såg hur det såg ut. Det är 23 elever i hennes klass, 9 flickor och Linnéa är den enda flickan i klassen som är intagen som sportelev. Resten är killar som spelar fotboll förutom en till kille som också tränar Taekwondo.

Flera mammor var på plats och vi alla undrade främst över hur skolmatsalen fungerar. I Tyskland har man normalt inte skolmåltider och om man vill ha det så kostar det. Vi får betala 3,80 per dag för maten och det ska man betala i förväg.

Jag hann resa hem och vara hemma några timmar idag eftersom skoldagen var en timme längre idag. Jag tog givetvis tag i min träning och även idag sprang jag i 10 minuter. Egentligen ska man köra mera intervaller, men det programmet som jag hade tänkt att följa var för krångigt att lära mig så jag valde att bara springa i 10 minuter idag med. Om jag hade haft en smartphone så hade jag haft programmet i den och då hade det ju varit lätt att följa alla olika intervaller, men nu har jag bara en ytterst enkel telefon så några såna funktioner finns tyvärr inte på den. Idag hade jag en fleecetröja på mig, ett bättre val än en bomullströja.

Åkte och hämtade Linnéa. Vi pratade en del om hennes schema, hon har långa dagar två dagar i veckan, till 16.15. Två dagar slutar hon 13.00, måndag och fredag och en dag slutar hon 14.30. Vi får se framöver hur det fungerar. Idag hade hon fått en massa böcker (som ska slås in) och resten ska läraren köpa imorgon. Jag har fått betala 52 Euro för dessa böcker, men det är ju skönt att inte behöva leta rätt på rätt böcker själv. I år behövde vi bara köpa en del förbrukningsmaterial själva. Block och pennor.

Fixade lunch och sen promenerade jag till stallet. Hämtade Leo i hagen och promenerade sen bort till stora utebanan. Jag gick en extra lång runda som uppvärming och sen red jag mest i galopp. Lite konditionsträning. Promenerade hem, det tar ca  30 minuter.

Meddans Linnéa tränade Taekwono var Jouni och jag och tittade på bilar. Gissa om jag hatar att leta bil...Men vi behöver en bättre pendlingsbil framöver. Volvon är lite för stor och dyr att pendla med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar