Summa sidvisningar

onsdag 12 september 2012

Dag 52 Jag har sprungit i 10 minuter

Onsdag: Ja, det är stort för en soffpotatis! Enligt mitt program skulle jag springa 4 minuter och sen ta en kort paus för att sen springa lika länge. Men jag kände mig stark och pigg idag så jag fortsatte att springa och det inte ens i pensionärstempo. Vilken skön känsla det var! Luften var sval och det var nästan på gränsen att springa i bara t-shirt. Jag behöver nog skaffa mig bättre kläder, en svettig bomullströja var inte skön på ryggen sen när jag gick hem.

Än så länge har jag bara riktiga skor och sen vanliga kläder. Jag vill inte vara träningsklädd när jag tränar på så låg nivå. Det ser ju bara dumt ut om man är träningsklädd för ett marathon och sen bara lunkar i 10 minuter. Jag har egentligen bara kläder för inomhusträning så jag ska nog se vad som finns i klädväg för löpning ute nu när det börjar bli svalare.

Linnéa börjar skolan imorgon och hon ska bara gå mellan 08.30-11.15 så då kommer jag att ha lite tid att shoppa när jag väntar på henne. Hennes Taekwondoträning drog igång idag och hon fick beröm för att hon var i så bra form. Simningen har varit nyttig.

2 kommentarer:

  1. Duktigt! Här är en till som försöker lära sig springa. Men så fort luften blir kallare får jag på studs ont i halsen och får sluta.

    You go girl!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att det ska gå att springa även när det blir kallare. Men blir det superkallt så får jag väl köra med annan träning inomhus. Jag spanar efter DVD:er för hemmaträning. Sen har jag Wi sport med olika träningsprogram också. Körde deras yoga tidigare
    /Karin

    SvaraRadera