Summa sidvisningar

måndag 10 september 2012

Dag 50 - Halvtid

Halvtid i utmaningen! Jobbet med en bättre livsstil tar inte slut om 50 dagar. Resan är bara påbörjad. Vikten har minskat (lite) och flåset har ökat.

Jag tog kurskatalogen för vårt lokala studieförbund för att se om jag kan hitta någon lämplig "må bättre" kurs. Förra säsongen fanns det yoga, men då passade tyvärr inte tiden alls. Nu ska jag lusläsa programmet och försöka hitta "min" kurs.

Jag behöver ha fasta dagar för min träning, rutiner är nyckeln för framgång i mitt fall. Annars blir det inte av. Måndagar, onsdagar och fredagar ska bli mina löpdagar. Och därför gav jag mig ut ihop med Idefix före lunch på en långtur. Min uppvärmning blir lite längre eftersom jag har Idefix med mig men det är bara positivt. Och nedvarvningen gör jag också längre så att Idefix får en stunds extra promenad. Jag sprang 4x2 minuter idag med 5 minuters paus. Tungt kändes det, men det gick.

Simmade 1500 meter idag på vårt vanliga bad, 30 grader varmt så idag var det fullt med folk. Klart jobbigt att simma runt alla som mest ligger i vattnet och pratar. Hade två barn med mig som vanligt. Övernattningsparty hemma hos oss med det andra barnet, terminens sista övernattning kanske? På torsdag börjar skolan och då kan man inte ha barn som sover över. De sover alldeles för lite. Jag sa till dem senast 24.00 att nu får ni vara tysta och försöka att sova lite också.

Linnéa har fått sitt skolkort för tågresorna, det fick vi hämta på Gemendecentrum personligen. Nu är det mesta fixat inför skolstarten. Hennes nya skolväska är inköpt, hon valde en stor variant med hjul. Får se om hon kommer att behöva en så stor väska. Det fanns inga mindre väskor med hjul på tyvärr. Vi har beställt ett stort skolskåp åt henne, hon kommer att behöva ha plats för träningskläder i skolan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar