Summa sidvisningar

onsdag 22 augusti 2012

Dag 28 - 30 Sommarhetta och åskregn

Måndag: 34 grader varmt så det blev 4 timmar i badet.Mest träning med Linnéa och hon simmade 400 meter totalt. 200 m utan paus så hon borde klara märket.
Värmerekord i Tyskland idag, 38,9 grader.

Tisadg: Forfarande hett, 32 grader. Simträning och lek idag. Vi dök på djupt vatten (180 cm) och hämtade saker från botten. Jag red sen på kvällen och Leo var svettig redan från start. Mycket skrittjobb och spinträning med andra ord. Han gick kanonbra! Tränade före och efter ridningen på att leda honom och att ställa upp fyrkantigt. Han behöver kunna det om han ska tävla i Showmanship med Linnéa. Jouni och jag njöt av kvällen och drack varsinn Radler. Radler är hälften öl och hälften citronläsk. Gott när det är varmt.

Onsdag: Idag fick vi med oss en kompis till Linnéa så äntligen kunde jag simma mina 1500 meter i lugn och ro. Barnen lekte jättebra tillsammans och jag kunde verkligen koncentrera mig på min simning. Det är klart lugnare att ha med en kompis när barnen leker bra.

 Trött hund i värmen

Idag kom det några klena små skurar med regn. På vissa håll hade det kommit enorma mängder vatten, men inte här. Vi behöver regn!  Det är så otroligt torrt överallt. Allt är sönderbränt och inget växer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar