Summa sidvisningar

måndag 20 augusti 2012

Dag 27 - Pleasure och Reining

Söndag: Leo första start var ca 12.00 så vi kunde sova ut. Stackars domaren måste dock börja döma redan 07.30. Massor med starter var det och dessutom 34 grader hett som mest under dagen.

Tyvärr var det över en timmes försening och det är drygt. Det gäller ju att vara beredd att starta utsatt tid (någotsånär åtminstone) men ändå spara sig själv och hästen inför starten. Det finns ingen skugga på framridningen så det blir riktigt tufft att stå och vänta ute.

11 som startade i Leos pleasure, LK4A. Det såg bra ut tyckte jag men jag blev orolig när domaren knappt tittade på Leo. Det kan betyda två saker. Man är totalt ointressant eller man är redan klar för en hög placering.
Domaren är mycket rutinerad så hon rangordnade ekipagen snabbt och det blev dags för prisutdelning. Ekipage efter ekipage fick pris och jag blev nervösare och nervösare. Skulle Leo bli utan pris? Till slut var det bara Leo kvar och nu var det jättenervöst.

Men det gick vägen! De vann! Gissa om Jouni och jag skrek! Så himla kul!

Så var det paus några timmar innan sista klassen för Leo. Reining. Jouni hjälpte till på framridningen en del och gav tips och lite extra träning. Leo startade ganska sent i klassen och det var många riktigt duktiga med. Ritten gick riktigt bra så jag trodde att det skulle räcka till placering. Och till prisutdelning blev de inropade. Delad 3:e plats :-) Och sen när alla hade fått pris kom helgens megaöverraskning. Leo och C blev All around champions! De fick en stor fin lila rosett och hederspriser!

Jag hade öht inte haft koll på ställningen i allaround eftersom jag inte hade haft en tanke på att Leo skulle bli aktuell för allaround champion så det var en mycket stor och glad överraskning.


1 kommentar: