Summa sidvisningar

söndag 19 augusti 2012

Dag 26 - Bayerska mästerskapen

Lördag: Familjen var trött så jag steg upp själv på lördagsmorgonen för att åka till tävlingen. Medryttaren hade en start i Trail på förmiddagen. Hett redan tidigt på morgonen, jobbigt. Jag var glad över att jag slapp rida i hettan. Jag hade inte orkat alls. Men nu jobbar jag på att öka orken och minska i vikt så det kommer att bli bättre ;-)

Många undrade varför jag inte tävlade själv, men jag förklarade varför. Tidigare så har ju Leo och jag varit självskrivna på alla tävlingar så det är ju klart att folk undrar. Jag tittade en stund på framridningen och gick sen in i ridhusehettan för att titta på tävlingarna.





En stallkompis kom till läktaren också och tittade på tävlingen. Vi pratade lite och jag förklarade en del om hur det går till att tävla i trail. Många hade problem med bron p.g.a. en solreflex som hamnade precis på bron. Den svara hästen står i stallet men de hade jätteproblem med bl.a. bron p.g.a. solreflexen. Jag var lite orolig för hur Leo skulle göra. Han kan vara dum när det gäller såna saker.

Medryttaren startade bland de sista och det började bra. Det var trångt byggt men det var inga större problem, lite klonk ibland. Och över bron gick Leo utan att tveka! Sen hade de problem med grinden, den höll på att välta två gånger! Då var jag nervös! Tänk om grinden hade vält, då hade jag haft mycket träning framöver för att få ordning på det igen.

Och till prisutdeling blev Leos nummer uppropat! Placering! De blev 5:a i en klass med 14 starter.
Jag åkte hem och hämtade familjen sen. Egntligen hade vi helst velat åka och bada, över 30 grader varmt idag. Men tävlingen var ju viktigare. Jag visste fortfarande inte om jag skulle behöva rida i lagtävlingen eftersom jag var anmäld som reservryttare om någon skulle behöva ersättas. Jag tog med mig mina tävlingskläder för att vara förberedd. Tack och lov så kunde alla i laget rida så jag slapp rida. Jag hade inte ridit bra i ökenhettan.

Nytt för i år var att man även startade i Western Ridning i vuxenlagen. 17 olika lag var det totalt från hela Bayern. Det är en kul tävlingsform. Alla lagen får komma in på arenan och presenteras.



Tävlingen pågick resten av dagen och framåt kvällen blev det sen en spännande prisutdeling. "Mitt" lag blev 4:a totalt, bästa laget från Franken. Vann gjorde ett toppat lag från Schwaben. Sen blev det livemusik och fest. Vi stannade till 24.00 innan vi åkte hem för att sova.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar