Summa sidvisningar

fredag 10 augusti 2012

Dag 19 - Stallfest

Var iväg en snabbis och simmade mina 1500 meter på rekordtid idag, 50 minuter. Men det känns i kroppen. Nu skulle jag inte rida idag så jag "vågade" ta i ordentligt eftersom jag visste att det skulle bli dagens enda motion. Jag kommer in i ett härligt flyt nu när jag simmar. Superskön känsla.

Till stallet tidigt eftersom det var dags för skoning idag. Hovis kommer alltid tidigare än den bokade tiden, bättre det än tvärtom. Vi tog bara in Leo, det var 4 andra hästar kvar i hagen så det borde gå bra tyckte vi. Jouni pratade sen med stallägaren om vilka hästar som man inte kan lämna om det bara är två kvar,  så nu har vi bättre koll på vilka hästar som måste in samtidigt som Leo. Men den ena av de hästarna (R) var lös när Leo skoddes, den rejsade runt på stallplanen. En av ridlägerbarnen hade tagit in honom och tappat honom. Han är tyvärr väldigt ouppfostrad och svår att hantera  p.g.a det. Jag tar inte gärna in honom eftersom han är svår, har ingen respekt för mig. Det går bättre när Jouni tar honom.

Vi hade med oss en kompis till Linnéa eftersom vi skulle ha stallfest så ville Linnéa väldigt gärna he en kompis med. Det är tyvärr inget barn längre i stallet i hennes ålder så det blir tråkigt för henne nu när det är stallfester. När hon var liten var det flera barn i stallet som mer än gärna lekte med henne så vi hade verkligen tur.

Kompisen hade aldrig sett en skoning så barnen tittade en stund innan de tappade intresset. Gamla skorna kunde användas så idag kostde det bara 70 Euro. Med nya skor brukar jag få ge ca 100 Euro beroende på vad som har gjorts. Ny tid bokades om 7 veckor.

Linnéa fick sen rida lite. Normalt rider vi aldrig direkt efter att Leo skos, men idag blev det ett undantag. Men hon fick bara skritta. Hovis säjer att skorna måste "sätta sig" innan man rider. Idag fick jag hjälpa henne med träning, det går lite bättre än när pappa tränar henne. Idag försökte hon åtminstone göra som jag sa att hon skulle. Igår började hon gråta när det inte fungerarde. Provade på sidepass längs väggen, spinn och ryggning. Idag gick det mycket bättre än igår.

Sen sattes grillen igång och alla började plocka fram sallader kött, korvar och diverse tillbehör.


Det var riktigt många som stannade och umgicks och det var en härlig kväll. När det blev mörkt fick barnen göra pinnbröd över öppen eld. Det är ju kul för barnen och brödet blev överraskande gott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar