Summa sidvisningar

söndag 5 augusti 2012

Dag 14 av 100 dagars utmaning

Vi har haft fuktig värme och över 30 grader hela veckan. Jag har mest skrittat pga av värmen. Jag orkar bara inte göra mer när svetten forsar. Skrittarbetet är ju nyttigt det med så kvalitetsjobb har det blivt trots allt. 

Jag har gått med i en "100 dagars utmaning" i grupp som startade på Bukefalos. Det fanns en Facebook grupp också, eller den finns säkert fortfarande, men jag hoppade av den slutna gruppen av personliga skäl (läs: det fanns en mindre trevlig person i gruppen ;-)). Nu kör jag vidare och satsar på "Beach 2013". 100 dagar är ju en relativt kort tid för att skapa nya vanor så jag tar det lite nätt med förändringarna. Egentligen hade jag ett löpprogram som skulle ta mig från soffan och till att kunna springa 5 km. Det programmet ligger i väntläge. Nu har jag simmat 1500 m flera gånger i veckan istället. Det har varit mer lockande än att springa i hettan.

Eftersom jag har dåliga knän så är det alla gånger smartare att träna upp orken med simning först, innan jag fortsätter springa. Nästa sak att ta tag i ordentligt är det som jag stoppar in i munnen. Där finns det mycket att förändra, det vet jag. Men en sak i taget. Jag har helt enkelt inte energi tillräckligt för att förändra allt samtidigt. I morse var jag rätt sliten i kroppen så det blev lite slappande i soffan ihop med Idefix på förmiddagen. Såg flera naturprogram på raken, jag som aldrig brukar titta på tv annars. Men programmen var intressanta. Det ena var om anakondor i Brasilien och det andra var om vargar och björnar i Canada.


Sammanfattning av de första 14 dagarna. Simmat 7 gånger så i snitt har jag lyckats simma varannan dag. 1500 meter simmar jag på ca 1 timme. Om det är mycket folk blir tempot lite långsammare, men om det är realtivt folktomt så klarar jag det på 55 minuter. Tempot har jag lyckats öka sen de första passen. Tekniken framförallt har förbättrats. Jag vill träna mer men orken finns helt enkelt inte till mer, så trött som jag var i förmiddags så får ökningen vänta lite till.

Saknar min fina tjej! Vi pratar på Skype dagligen och det är skönt att ha kontakt där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar