Summa sidvisningar

lördag 28 juli 2012

Plötsligt händer det

Helt otroligt. Jag har väntat så länge på den här känslan. Jag har varit och nosat på känslan ibland och fått korta ögonblick av ren ryttarglädje när hästen och du är ett. Idag fick jag ett helt pass med den känslan, det flytet. Jag är i chock fortfarande. Jag vet ju att det finns där men jag har aldrig kommit dit tidigare mer än några korta minuter när allt har varit på plats. 

Jag älskar min häst wub.gif Idag bara gav han och var så lyhörd och duktig.

J hade tittat på tuben och fått lite nya tips från en tränare som han hittade. Har man ingen tränare på hemmaplan så får man ju söka på annat håll. Och just idag fungerade tipsen helt enligt läroboken. Det var precis som om Leo sa "Ja, var det det där du ville att jag skulle göra?" Varför har du inte sagt det förut?" Plötsligt så gjorde han precis det som jag bad om. Vi tränade mycket på att stoppa och det har bara knasat förut. 

Vi fick jätteläckra stops och Leo gick i korrekt form utan vidare och bar sig super. Jag ville aldrig sluta, men när Leo var så duktig så fick han paus ganska snabbt, det kändes bara fel att be om mer när han redan hade gett så mycket av god kvalitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar