Summa sidvisningar

onsdag 4 juli 2012

Oj, ber om ursäkt


Det blev lite långt uppehåll ser jag. Jag har haft saker att skriva om, men det har inte blivit av.Vi hade en enorm hetta förra veckan, runt 33 grader och fuktigt. Sånt väder som jag absolut inte klarar alls. Då däckar jag och slutar helt att fungera.

Pga av värmen så blev det lite påtvingad vila för Leo. Det är trots allt min hobby och om jag håller på att smälta bort så avstår jag hellre från att röra mig öht. Möjligen simning, men det är lite svårt att ta med Leo och simma wink.gifOm någon har bra tips på hur man klarar hetta så tas det tacksamt emot. 

Red dock några riktigt lysande pass under veckan. Trots att Leo var svettig redan från start så arbetade han snällt och ambitiöst. Han klarar värmen bättre än piloten. Eller så är det så att jag rider för korta pass normalt och avslutar när Leo äntligen börjar komma igång. Tål att tänkas på. Vet att några av mina bästa pass har kommit när Leo har varit rejält uppvärmd. Någon pass efter lastningsträning blev ett sånt där superpass. När vi lasttränar så har det blivit mycket longering för att Leo ska tycka att det är jobbigare att springa runt än att kliva in i den läskiga lådan. Han är fortfarande ej enkel att lasta, men det har blivit bättre med tiden. Numera kan jag skicka in honom men det kräver en del longering innan han väljer att gå in. Min gamla häst gick att skicka in i transporten. Det var mycket träning innan det fungerade, men det gick. Sen fick jag massor med beröm för att min gamla häst var så snäll? Träning stavas det. Träning och åter träning. 

Tränade framförallt på det som inte gick bra under tävlingen. Vi har en del att förbättra. Givetvis så fungerarde allt väldigt bra på träningen. Synd att det ska skita sig på tävling. Men jag antar att det bara handlar om att träna vidare. Jag kunde göra halt inne i en fyrkant från galopp, efter några försök så satt den övningen perfekt. Leo var så lyhörd och arbetsvillig. Och våra spinns wub.gif Leo kan spinna riktigt bra så synd att vi aldrig har fått visa upp det på tävling. Skulle bra gärna få det på film bara för att själv kunna se att det faktiskt finns på riktigt. Jag har bara film på när det går dåligt och sånt vill jag ju inte titta på. 


På lördagen hade Linnéas Taekwondo klubb en uppvisning i Schwabach. Alla idrottsföreningar fick visa upp sig. Det var hyfsat mycket folk trots hettan, konstigt nog. Där gick många timmar för oss. Klart jobbigt att vara inne i stan när det var över 30 grader varmt. Trots ett konstant drickande av vätska så var jag helt slut på eftermiddagen så Leo fick vila.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar