Summa sidvisningar

måndag 16 juli 2012

Krånglande knä

Total vila under helgen, enligt programmet. Bara mina vanliga hundrundor och ridningen. Men jag har haft lite ont i mitt vänstra knä under helgen och funderade om jag skulle vila istället. Men det känns trist att behöva ta en paus redan, dagens löpning var ju inte så mycket egentligen så jag gav mig ut i alla fall tillsammans med Idefix. 4x90 sekunders löpning och rask gång 90 sekunder mellan löpningen. Knät höll, men gjorde lite ont. Hoppas att jag inte har gjort något dumt. Löpning är en snäll beskrivning, jag lunkar sakta, men det är snabbare än att promenera raskt. Jag har Idefix lös och så håller jag en godisbit i handen så att han får en anledning att hålla koll på mig. Det fungerar riktigt bra. Det har varit svårt att hitta någon hundgodissort som Idefix tycker om, men nu tycks han gilla den nuvarande sorten.

Jag har ett särskilt bälte för att kunna jogga med hunden bunden, men om jag kan ha Idefix lös så är det ju roligare för Idefix och enklare för mig.Plus att bältet var anpassad för en Rottweiler i sina dimensioner. Lite overkill när man har en hund på 7 kilo.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar