Summa sidvisningar

lördag 28 juli 2012

Årets tävlingsmål avklarat

Och det känns så skönt! Nu vet jag att vi kan och sen är det bara att träna vidare så kommer resultaten också. Normalt sett så blir man placerad i våra tävlingar när man har en godkänd ritt men nu var det väldigt stora klasser och då räcker det inte för placering.

I Western ridingen hade jag 56,5 poäng, och minsta godkända är 56 så jag hade t.o.m. lite marginal biggrin.gif Mycket kvar att jobba med, men vi fick godkänt. Och i Superhorsen hade vi 61 poäng. Minsta gräns för godkänt är också 56. 

Linnéa vann sinn skritt och trav klass överlägset, hon red jättefint.



I pleasuren var Leo inte alls med mig, han går och tittar på publiken och koncentrerade sig inte alls så där fick vi ingen placering. Och i Trailen var Leo också totalt ofokuserad som man kan se på bilden som finns på min fb-sida. Han går och tittar på annat istället för på bommarna. Men underligt nog så blev det placering 6 i en klass med 17 starter. Jag var inte alls nöjd med Leo. Jag vet inte riktigt hur jag ska få honom att inte flöjta runt och titta på publiken. Han gick bättre på den förra tävlingen så ibland går han bra och ibland får man en totalt okoncentrerad häst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar