Summa sidvisningar

tisdag 26 juni 2012

Lördag på tävling


På lördagen var jag inte alls i form. Nervös. Inte så att jag inte ville rida, men jag mådde kasst. Dagen började uselt också, för Leo kom lös när Jouni skulle ta av sleazyn. Leo tyckte förstås att det var superkul att busa runt men han fångades in hyfsat snabbt. Grimman gick sönder så det var en dålig kvalitet på den. 

Dagens första klass var en Western Pleasure LK1-3 och vi var 13 anmälda. På en pytteliten bana. Men det gick ganska ok ändå. Jag var dock tvungen att hålla Leo på plats med tyglarna, han lyssnade inte något vidare på min sits. Han var spänd, men hanterbar. Domaren tog sig tid att prata med alla och ge tips på vad man skulle tänka på och till mig sa hon att hon ville se en friare form på hästen. Blev 4:a i den stora klassen. 



På eftermiddagen hade jag Trail och det brukar normalt vara en gren som går bra. Så inte idag. Vi började bra med grinden, ryggningskoner och galoppbommar. Men sen skulle man vända upp i galopp mot utgången i galopp och sen stanna inne i en liten fyrkant. Leo stack för mig och jag fick inte stopp på honom i fyrkanten. Fick massor med straff där. Resten av mönstret gick också bra, men det räckte ju inte för placering.

Dagens sista klass var Superhorse. Och återigen så stökade Leo runt i traildelen. Vi skulle rygga runt koner och det är vi normalt hyfsat säkra på. Inte den här gången. Leo klampade runt och välte en kon och det blev mycket straff på den delen. Galoppbytesdelen gick bra, det var ju den jag var orolig för men där gick det riktigt bra. Hem och träna ännu mer på koner. Minsta score för placering är 56 och vi nådde inte riktigt ända fram, jag fick 53 poäng. Men jag var nöjd med att vi klarade bytena ok.


Vår granne på tältplatsen hade ingen el till sin hage så hennes häst hann rymma två gånger innan hon insåg att hon måste göra något. Hon fick då dra en elstaketsbit tll vår hage och "låna" elen från oss så att hennes häst stannade i hagen. Hon var glad över att vi ville hjälpa till.

Fest på kvällen igen, men jag gick och la mig tidigt. Jouni hade lyckats hitta hålet i luftmadrassen så nu gick det bättre att sova. Jag la ut våra picknicktäcken under luftmadrssen för att det skulle skydda mot stenarna på marken och det blev bättre. Linnéa kom lite senare och sov också. Jouni stannade uppe till sent. Han rider ju inte så då orkar han ju festa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar