Summa sidvisningar

tisdag 15 maj 2012

Nu vet jag varför jag tävlar

Det är helt enkelt jättekul! Visst är det massor med stress och panik när man ska iväg, och dyrt är det också. Men sen är det ju alldeles underbart också. Men jag kommer inte att åka på stortävlingar framöver, det är för mycket stress för min smak. Jag vill ha det sociala och en minisemester, inte jaga framgångar.

Vi lastade och åkte på torsdagen. J var tvungen att jobba ganska sent så vi kom inte riktigt iväg så tidigt som jag hade önskat. Kom fram till anläggningen i ganska ok tid trots allt. Jag fixade med Leo och J åkte iväg till pensionatet för att checka in oss. Sen red jag ett kort pass för att visa Leo anläggningen. Det var en damm med grodor precis vid banan, plus ett gäng hästätande högtalare och banderoller så där fick jag träna lite extra med Leo.

Några av våra vänner frågade om vi ville äta med dem. De hade gjort pastasallad som var jättegod. Normalt tycker jag inte om pastasallad så jag var lite tveksam, men den där salladen var god. 


Leos box












Tidigt upp på fredagen eftersom min första start var redan 08.00. Vi skippade hotellfrukosten för att spara tid. Gav Leo mat först och tänkte sen äta själva. Men det fanns ingen frukost att köpa. Bara kakor och kaffe? Urdåligt. Jag tog en kopp kaffe och började göra Leo klar. Sen kom det en annan firma som sålde mat, de hade smörgåsar också så jag fick en ostfralla åtminstone.

Leo kändes fin så jag joggade bara igång honom och sen var det dags för start. Senior Western Pleasure LK2. Leo var aningen spänd pga av grodorna och högtalarna, men han gick ändå väldigt bra. Domaren var snabb, tack och lov. Ibland får man galoppera runt i evigheter men domaren var proffsig och rangordnade oss snabbt. Jag har tävlat för denna domare många gånger tidigare och tycker att det är en bra domare. 

Som sista moment fick vi ställa upp oss på medelinjen och sen rygga enskilt. Leo var aningens seg att rygga men ok. Sen prisutdelning och min ritt räckte till 2:a plats vilket jag är mycket glad över. Hon som vann är nämligen närmast oslagbar.
 Sen var det en till pleasure i LK1 och efter det var det en kvalklass till det tyska mästerskapet. 21 startande och både LK1 och LK2. 14 från LK1 så jag visste att jag rimligen inte skulle kunna placera mig. Leo gick otroligt bra, men det räckte inte till placering. 
Vi tog hand om Leo och åkte sen till hotellet. Dusch och sen iväg till outlet i Herzogenaurach. Adidas och Puma har sina huvudkontor i stan. Det var hett, 31 grader så jag var glad över att jag redan hade gjort mina starter. Skön luftkonditionering inne i butikerna. Vi köpte tennisutrustning till L och sportkläder till henne. Sportskor till oss alla. L vill börja spela tennis så hon behövde utrustning. De hade prova på tennis på gymnastiken i skolan och tränaren ville gärna att L börjar spela. Han gav henne en broschyr om tennisklubben. 

Tillbaka till hotellt och ta ut Idefix på en promenad. Vi gick till närmaste glassbar. Idefix fick också en kula youghurtglass.

Sen till Leo och titta till honom. Han fick beta meddans vi mockade och fixade mat. Vi valde att åka till golfklubbsresturangen i närheten och åt pizza där. Vår bil passade inte riktigt in bland Porsche och andra lyxbilar.

På lördagen hade jag min första start lite senare så då åkte vi bara först till anläggningen och tittade till Leo innan vi själva åt frukort på hotellet. Hotellet är superfint, en upplevelse.
http://www.parkvilla-puschendorf.de/

Red fram och Leo var hur fin som helst. Idag var det trail så jag tränade en del över bommar på framridningen. Tyvärr var tidsprogrammet försenat så när jag hade Leo klar blev det en lång väntan. Det är marigt att rida fram lagom mycket när det är förseningar. Klassen började och jag skulle starta som 7:a och jag red efter det. Men när det var två kvar före mig fick jag veta att jag skulle in som nästa så det blev lite tokigt. Sena strykningar. Leo var fin först men sen när vi kom till galoppbommarna så bytte han galopp över en bom. Han skulle visserligen byta galopp, men han bytte för tidigt, innan vi hade gått över alla bommar. 

Ryggningen gick bra, och jog över bommarna. Sen skulle vi jogga in i en fyrkant, vända och sen skritta ut. Leo klonkade typ i varenda bom som fanns så där försvann placeringschansen. Helt omotiverat eftersom han kändes hur fin som helst på framridningen.

J och L åkte tillbaka tll hotellet och jag stannade för att titta på tävlingarna. På kvällen åt vi på anläggningen och satt och pratade med trevligt folk.

På söndagsmorgonen hade min rygg gett upp. Jag kunde knappt röra mig, ryggskott. Mitt första ryggskott. Att tävla var inte att tänka på. Dagens starter skulle ha varit Superhorse och Reining. Ingen hit för en trasig rygg så med tungt hjärta fick jag stryka mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar