Summa sidvisningar

torsdag 5 april 2012

Snävare ram

Efter att ha läst kloka synpunkter på mina bytesfilmer så red jag aktivare idag och hade en kortare ram för Leo. Jag märkte stor skillnad på honom. Det blir ju tyvärr lätt så att man är lite bekväm och ramen blir för stor. Åtminstone är det så för min del, jag rider alldeles för ofta utan hjälp på marken.

J var med idag på marken och fick mig att rida hela vägen och inte såsa. Vi kunde rida små galoppvolter i förvänd galopp idag, Leo var riktigt fin. Testade några byten, men idag var huvudsakliga fokuset på formen och inte låta Leo lägga sig på bogarna. 

Och stopträning. Det är det som jag tycker sämst om med reiningen, jag vågar/vill inte träna stopp. Jag tycker att det är svårt och jag är rädd att det sliter för mycket på Leo. Min ryttarkänsa är så dålig så vi får ofta hoppstopp och det tycker min rygg inte om. Och det är inte kul för Leo heller med en klump till ryttare som inte kan be om stopp i rätt ögonblick så att det blir rätt. Den träningen vill jag helst slippa, men eftersom vi trots allt behöver kunna göra acceptabla stopp så måste vi träna på det också. Stopp ingår även i superhorse och westernriding.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar