Summa sidvisningar

torsdag 19 april 2012

På benen igen

Drabbades av influensan från hell förra veckan. Längesen jag blev så sjuk tack och lov. Influensa i kombination med pollenallergi rekommenderas INTE. Blev inte mycket gjort någonstans den veckan.

Leo kändes skum på lördagen och planen var bara ett kort trailpass så jag red bara en kort stund i skritt. På söndagen var han mycket konstig och ville inte galoppera höger galopp. Ingen hälta, men det kändes att något var fel. På måndagskvällen var han tjock i benet så på tisdagen ringde vi till veterinären. Eftersom det inte var jätteakut kom veterinären först på onsdagen. Veterinären sa direkt att det är hoven som spökar. Hövböld. Så nu fick jag lära mig ett nytt ord på tyska. Vissa ord kan man faktiskt vara utan...Det var samma med Leos tidigare skador, såna tyska ord vill jag slippa ha i mitt liv.

Veterinären kände med visitertången och visst reagerade Leo starkt. Veterinären började skära i hoven för att få ut bölden, men det kom inget. Väldigt otypiskt tydligen. Senaste skoningen var den 26 mars och det tyckte veterinären också var otypiskt. Ofta kommer hovbölden ganska snabbt efter skoningen. Men Leo kan ju ha varit skum tidigare utan att jag visste det eftersom jag var sjuk och inte var i stallet på en vecka.

Leo får gå i sjukhage och så är det återbesök imorgon, fredag. Nytt bandage runt hoven och koll på läget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar