Summa sidvisningar

fredag 20 april 2012

Nya teorier

Veterinären var på återbesök idag och nu är det nya misstankar. Veterinären tror inte längre på en hovböld utan nu är det andra tankar. Leos ben är svullet så han har fått medicin mot svullnaden och veterinären tror att svullanden bör vara borta på måndag då han ska komma tillbaka för ytterligare en kontroll. Om inte svullnaden är borta på måndag så ska Leos ben ultraljudas för att eventuellt se vad det är för skada. Mystiskt minst sagt. Leo reagerar inte på tryck på benet och han är ohalt.

Vi fick medicin som ska ta bort svullnaden och sen ett medel som ska penslas på sulan. Inget bandage längre eftersom problemet inte var i hoven.

Om svullnaden är borta på måndag (håll tummarna snälla!) så kan vi slå på skon igen och vi kan starta i tävlingen. Jag kommer givetvis inte starta i alla klasser där jag är anmäld, uppladdningen har ju inte varit den bästa...Men jag kan ta några av de lugnare klasserna i så fall. Linnéa är anmäld i en skritt och trav klass och den ska hon få rida om Leo känns ok. Jag kanske kan starta i Trail och Pleasure och så stryker jag mig i så fall i de mer krävande klasserna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar