Summa sidvisningar

torsdag 8 mars 2012

Personal Jesus

"Reach out and touch faith"

Långa tyglar på Leo smile.gif Lita på varandra och rida med sitsen. I mina drömögonblick så fungerar det, men alldelses för mycket fattas ännu för att jag ska klara alla rörelser på lång tygel. Tränade att rida volter och om man kunde få pris för den mest orunda volten så skulle jag vara på pallen. Åt vänster går det riktigt bra men något händer i min kropp när vi rider i höger varv. Jag är stelare och då blir volten ganska fyrkantig trots att jag verkligen försöker se vägen och ha Leo i det rätta spåret. Men jag ger mig inte utan jag ska få ordning på det, vilket år som helst biggrin.gif 

Jag tränade på att rida små runda volter i trav på mittlinjen, vi var ensamma i ridhuset så då kan man ju välja vilka vägar man vill. Idag åkte jag tidigt till stallet för att hinna före de som brukar rida på torsdagarna. På torsdagar är det av någon anledning många som rider på förmiddagarna. Just omställningen mellan volterna är ett moment som kräver mycket övning. Stundtals var Leo med mig och övergången bara flöt på och sen tappades flytet och vi var ute och seglade mot ridhussargen. 

Bad om höger förvänd galopp eftersom det är vårt svaga håll och Leo brukar gärna vilja ta vänster galopp. Så även nu men jag bad om ett byte och då bytte han snyggt till förvänd galopp. Red en del volter och rakt fram i den förvända galoppen. 
I vänster galopp kan Leo gå i små volter helt balanserat men den högra behöver mer träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar