Summa sidvisningar

onsdag 21 mars 2012

Det är roligt med djur - nästan jämt

Djuren börjar få vårkänslor, katterna är heltokiga nu och går omkring och skriker och är i bråk med varandra så att tussarna ryker. Med våren kommer även att de har markerat mot varandra några gånger. Så har det varit varenda vår nu. I natt vaknade jag av att de bråkade och plötsligt hör jag ljudet av ett glas som krossas. Suck. Bara att kravla sig ur sängen och gå och sanera i köket. Vi har haft Feliway tidigare och jag tycker att det har effekt, måste bara komma ihåg att beställa det. Det finns inte i den vanliga Zoo-butiken utan det beställs från en internetbutik.

Sen börjar Kashi vråla vid 5-tiden på morgonen. Man får ju vara tacksam för att han inte började ännu tidigare. Men det blir nog värre när det blir ljusare. Och då vaknar givetvis Idefix och han behövde komma ut sa han. Bara att kravla sig upp igen och gå ut med honom. Och ändå vill jag inte vara utan djuren. Frosti sov med mig i natt och det är så mysigt, trots att det kan bli lite trångt i sängen. En liten katt kan bre ut sig rejält.

L håller på och tar cykelkörkort i skolan. Det är jättebra att skolan ordnar sånt. Polisen har varit där några gånger redan och gått igenom teorin och barnen har gjort det skriftliga provet redan. Idag ska de träna praktiskt och nästa vecka ska de ha det praktiska provet. Hjälm är obligatoriskt.

Idag är det inskrivning för de barn som börjar i skolan i september så skolan slutar tidigare för övriga barn.

Våren är en intensiv tid. I stallet tar det längre tid än vanligt pga av att Leo fäller och han måste borstas mycket mer än normalt. Plus att jag har börjat handbeta honom, vi har inget gräs precis vid stallet utan man måste promenera en bit för att komma till en lämplig plats. Men jag passar på att borsta honom samtidigt som han betar så då tjänar jag inte lite av den extra tid som betningen tar.


Kashi och Idefix de är de som trivs bäst ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar