Summa sidvisningar

lördag 10 mars 2012

Dagens motion

Ska försöka bli mer aktiv med motion och dessutom är målet att gå ner ordentligt i vikt. Är så trött på att vara ett fetto. Igår lyckades jag promenera 2x1 timme. Först till stallet och efter det blev det en runda med hunden. Vet givetvis att det inte räcker för viktminskning, men jag måste börja någonstans. Jag har ju egentligen kunskap om mat och motion, men jag väljer ändå fel alldeles för ofta.

Jag konstaterade att jag har jo-jo bantat i 20 år. Ett rekord som jag inte är stolt över. Att gå ner är något som de flesta klarar av. Men sen att hålla vikten är något helt annat. Med tiden smyger sig kilona på dig och någonstans på vägen så har jag bara gett upp och tänkt "snart". Konstigt att det ska vara så svårt att hålla vikten. Jag har provat många olika metoder och lyckats minska vikten, men sen har jag gått upp igen desto mer efter avslutad kur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar