Summa sidvisningar

torsdag 29 mars 2012

Dagens allsång ;-)

Vi har sjungit denna tillsammans, dottern och jag. Det är en parodi på
denna som har blivit en stor hit bland barnen i skolan. Eftersom det kommer upp bilder på bilmärkena så var det hysteriskt kul att sjunga låten. Enkelt att direkt sjunga med.

Ridningen då? Lite halvfart p.g.a. min bristande ork. Men jag har tränat på något alla dagar och sett till att beta Leo. Jag har ridit på den övre utebanan och fick där påtagliga problem med rakriktningen i galopp. Jag vände upp på medellinjen i galopp och hela hästen började gå på snedden. På enhandsfattning är man ju lite lost när man behöver rakrikta. Inte brydde sig Leo om mina hjälper alls, utan jag fick gå över till tvåhandsfattning och reda ut det hela. Sen gick Leo bättre, men det visade en rejäl brist på skolningen.

Idag vågade jag t.o.m. galoppera över galoppbommarna på trailbanan. Åt båda hållen. Banan lutar nämligen lite och det kan vara lite halväckligt att galoppera nedför, över bommar när hästen redan är för taggad. Men det gick bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar